• Senin, 23 Mei 2022

Viral di Media Sosial, Seperti Ini Kronologi Zinidin Zidan Dilaporkan Alami Kemalangan sehingga Meninggal

- Rabu, 4 Mei 2022 | 14:38 WIB
Zinidin Zidan  (Zidan https://www.instagram.com/zinidinzidan_real/)
Zinidin Zidan (Zidan https://www.instagram.com/zinidinzidan_real/)

Bandung, MNS-Zinidin Zidan kembali diperkatakan di internet. Bukan kerana berita kononnya dia mengejek Andika merindui gaya nyanyian kumpulan itu, tetapi kerana berita dia telah meninggal dunia. 04/05/2022.

Banyak berita yang tersebar di media sosial mengenai Zinidin Zidan yang meninggal dunia pada Selasa, 2 Mei 2022. Penyanyi cover lagu itu dilaporkan mengalami kemalangan dan meninggal dunia.

Spesifik dan lokasi kemalangan tidak dijelaskan, namun berita kematian Zinidin Zidan semakin tular di beberapa media sosial. Terdapat juga kandungan video yang memaparkan kolaj foto Zinidin Zidan diiringi lagu keagamaan "Andai Ku Tahu" daripada Ungu.

Video itu disertakan dengan kapsyen yang berbunyi, “Zidan mengalami satu kemalangan di jalan tol pada 00:40 pagi dan mengakibatkan kematiannya. Semoga kamu tenang di alam Allah."

Baca Juga: Menyadur Kostum Marilyn Monroe, Kim Kardashian Memukau di Anthology of Fashion 2022

Rakan sekerja dan pengurus Zinidin Zidan, Aliong, menerusi muat naik di Instagram Stories menyampaikan penjelasannya berhubung berita tersebut.

Dia melaporkan bahwa dia telah selamat tiba di Palu bersama Zinidin Zidan, dan berita bahawa Zidan meninggal dunia dalam kemalangan adalah tipuan.

Baca Juga: Penah Nonton Tiga Dara? Aktor Legenda Mieke Wijaya Meninggal

"Saya dan Zidan Allhamdulillah selamat tiba di Kota Palu, Sulteng. Jadi video yang tersebar itu adalah tipuan," kata Aliong.

Halaman:

Editor: Faisal Nugraha

Tags

Artikel Terkait

Terkini

Biografi Ashira Zamita yang Dulunya Artis Cilik

Selasa, 17 Mei 2022 | 21:40 WIB

Awkarin Dinilai Menjadi Sumber Kematian Mantan

Selasa, 10 Mei 2022 | 18:27 WIB
X